Terminy i regulamin postępowania rekrutacyjnego do Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Brzegu Dolnym na rok szkolny 2016/2017
Terminy postępowania rekrutacyjnego do Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Brzegu Dolnym na rok szkolny 2016/2017;
L.p. |
Rodzaj czynności |
Termin |
Termin postępowania uzupełniającego |
|
Składanie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu lub innej formie wychowania przedszkolnego dzieci urodzonych w roku 2012 i 2013 | do 5 lutego 2016 |
|
1. |
Składanie wniosków wraz z załącznikami. | od 15 lutego do 25 marca 2016 r. | 09-13 maja 2016 |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanychi kandydatów niezakwalifikowanych. | 1 kwietnia 2016 r.godz. 14.00 | 20 maja 2016 r.godz. 14.00 |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. | 8 kwietnia 2016 r.godz. 14.00 | do 27 maja 2016 r.godz. 14.00 |
5. |
Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. | do 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętychi kandydatów nieprzyjętych. (do 15 kwietnia 2016 r) | |
6. |
Przygotowanie i wydanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. | do 5 dni od daty złożenia wnioskuo sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. | |
7. |
Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. | do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia | |
8. |
Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. | do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora Nr 3
z dnia 29.01. 2016 r.
Regulamin rekrutacji do Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Brzegu Dolnym
– zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja
Podstawy prawne:
- 1. Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).
- 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.).
- 3. Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.
z 2013 r., poz.135)
- 1. Statut Przedszkola Nr 3 w Brzegu Dolnym
- 2. Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy ( Dz.U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 ze zm.)
- 3. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. nr 155, poz. 1045, z późn. zm.).
- 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.).
- 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624, z późn. zm.).
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
- 1. Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do przedszkola w trakcie roku szkolnego.
W tym przypadku decyzję o przyjęciu do placówki podejmuje dyrektor przedszkola. - 2. Zapisy. Regulamin Rekrutacji do Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Brzegu Dolnym zwany dalej „Regulaminem”, określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do przedszkola, tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz zakres uprawnień i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej.
- 3. Przedszkole jest publiczną placówką ogólnodostępną.
- 4. Rejestracja kandydatów do przedszkola odbywa się bezpośrednio w przedszkolu.
- 5. Rekrutacja do przedszkola prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor przedszkola. Informacja umieszczana jest na stronie www.balbinka.brzegdolny.pl oraz
w tablicy ogłoszeń w przedszkolu . Informacja podawana jest 05.02. 2016 r. - 6. Dyrektor przedszkola podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do przedszkola. Komunikat jest publikowany na stronie www.balbinka.brzegdolny.pl oraz w tablicy ogłoszeń w przedszkolu.
- 7. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora przedszkola.
- 8. Przedszkole prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
- 9. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Przedszkole Nr 3 jako placówkę pierwszego wyboru.
§ 2.
1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Przedszkole – należy rozumieć Przedszkole Nr 3 w Brzegu Dolnym
2) dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Przedszkola Nr 3 w Brzegu Dolnym;
3) Komisji Rekrutacyjnej – należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
4) kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria określone w statucie szkoły;
5) liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną i złożyli wymagane dokumenty we właściwym czasie;
6) liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia;
7) wniosek o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Przedszkola Nr 3 Nr w Brzegu Dolnym.
Rozdział II
Zasady rekrutacji
§ 3.
1. Do przedszkola w roku szkolnym 2016/17 przyjmowane są:
1) dzieci 3 i 4 letnie urodzone w latach 2013-2012
2) w przypadku wolnych miejsc po pierwszym etapie rekrutacji, przyjmowane będą dzieci
młodsze.
- 2. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku, który można pobrać ze strony internetowej przedszkola lub bezpośrednio w placówce .
- 3. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- 4. Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
- 5. W przypadku składania wniosków o przyjęcie do d większej liczby placówek, rodzic określa preferencje co do kolejności przyjęcia.
§ 4.
1. Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
1) postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane jest przez Komisję Rekrutacyjną;
2) podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie przedszkola listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły;
3) postępowanie odwoławcze;
4) postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji przedszkole dysponuje nadal wolnymi miejscami.
§ 5.
1. Do przedszkola przyjmuje się dzieci zamieszkałe w Gminie Brzeg Dolny.
2. W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z Gminy Brzeg Dolny są wolne miejsca w przedszkolu, Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie uzupełniające.
3. Publikacja wyników naboru odbędzie się w terminie 14 dni od zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do 08 kwietnia 2016 r., poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola na tablicy ogłoszeń.
4. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale.
Rozdział III
Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji
§ 6.
- 1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku
o przyjęcie do przedszkola wraz z wymaganymi załącznikami. - 2. Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu lub strony www.balbinka.brzegdolny.pl
- 3. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektora przedszkole pierwszego wyboru.
- 4. Do wniosku załącza się:
- Oświadczenie dotyczące rodziny wielodzietnej.
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
- Dokument poświadczający objęcie pieczą zastępczą.
- Orzeczenie o niepełnosprawności członka rodziny.
5. Dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 3, 4, 5 i pkt 6 składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a §1 Kopia odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
6. Oświadczenia, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”.
7 Potwierdzeniem spełnienia kryteriów przyjęć jest dokumentacja przedszkola i oświadczenie pisemne rodzica. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”.
8. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/ opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.
9. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do wójta/burmistrza/prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
10. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru.
Rozdział IV
Procedura odwoławcza
§ 7.
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.
2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia
z wnioskiem o uzasadnienie.
3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
4. Dyrektor przedszkola rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
5. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
Rozdział V
Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe
§ 8
1. Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.
2. Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.