Rozkład zajęć
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
rok szkolny 2019/2020
GRUPA DZIECI 4 LETNICH
Godziny
|
Przebieg |
6.15 – 8.00 | Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne dzieci wg. zainteresowań i pomysłów w wybranych kącikach. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8.00 – 8.15 | Przygotowanie do śniadania – zabiegi sanitarno-higieniczne. |
8.15 – 8.35 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
8.35 – 8-45 | Przygotowanie do zajęć. |
8.45 – 9.30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg. wybranego programu |
9.30 – 9.55 | Zabawy swobodne |
9.55 – 11.15 | Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrody |
11.15 – 11.30 | Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne |
11.30 – 11.50 | Obiad – wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłków, zachęcanie dzieci do zjadania posiłków |
11.50 – 12.00 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do odpoczynku |
12.00 – 13.45 | Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela |
13.45 – 14.00 | Czynności samoobsługowe – rozbieranie i ubieranie się, czynności higieniczne w łazience |
14.00 – 14.15 | Podwieczorek |
14.15 – 16.15 | Zabawy swobodne dzieci, ćwiczenia indywidualne, słuchanie bajek, opowiadań, zajęcia integracyjne, zabawy stolikowe, zajęcia plastyczne, porządkowe, przygotowanie do uroczystości, zabawy w ogrodzie, zajęcia dodatkowe, kontakty z rodzicami |
Realizacja programu wychowania przedszkolnego w zakresie treści podstawy programowej: 7.15 – 12.15 (tj. 5 godzin).
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
rok szkolny 2019/2020
GRUPA DZIECI 2,5 – 3 LETNICH
Godziny | Przebieg |
6.15 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy swobodne dzieci wg. ich zainteresowań i pomysłów w dowolnych kącikach. Ćwiczenia ogólnorozwojowe( np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę)Zabawy ruchowe.Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Praca zespołowa dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym. |
8.00 – 8.15 | Przygotowanie do śniadania – zabiegi sanitarno-higieniczne. |
8.15 – 8.35 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
8.35 – .8.45 | Zabiegi higieniczne |
8.45 – 9.15 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.wg. wybranego programu. |
9.15 – 9.35 | Zabawy swobodne |
9.35 – 11.05 | Spacery, wycieczki , zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja przyrody. |
11.05 – 11.20 | Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne |
11.20 – 11.50 | Obiad- wdrażanie dzieci do kulturalnego spożywania posiłków, zachęcanie dzieci do zjadania posiłków |
11.50 – 12.00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do odpoczynku |
12.00 – 13.45 | Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela. |
13.45 – – 14.00 | Zabiegi samoobsługowe- ubieranie się , czynności higieniczne |
14.00 – 14.15 | Podwieczorek |
14.15 – 16.15 | Zabawa swobodna dzieci, ćwiczenia indywidualne, słuchanie bajek, opowiadań, zajęcia integracyjne, zabawy stolikowe, zajęcia plastyczne, porządkowe , przygotowanie do uroczystości, zabawy w ogrodzie, rozchodzenie się dzieci. Zajęcia dodatkowe.Kontakty z rodzicami |
Realizacja programu wychowania przedszkolnego w zakresie treści podstawy programowej: 7.15 – 12.15 (tj. 5 godzin).